Wednesday, April 29, 2015

Sukkerfri - ikke så meget mere

Øv altså. Er det ikke typisk. Man går på en eller anden kur og så indhenter hverdagen en?

Det gik fint i starten, med at undgå sukkeret. Næsten to uger uden og ikke specielt svært. Men så er der lige, dagligdagen indhentede mig.

Den lokale isbutik havde et godt tilbud, og vi trængte til som familie at gøre noget, vi aldrig gør. Jeg var mest til at blive hjemme, men synes ikke det var rigtigt. Jeg overvejede også, om jeg bare kunne lade være med at spise noget. Der var det så, at jeg gjorde op med mig selv, at det virkelig var at gå for langt med at undgå sukker. Det er netop i sådan en situation, der skal være plads til at være "uartig".

For længe siden blev en ernæringsekspert spurgt om, hvordan man bedst klarede julens spiserier. Hans svar "Problemet er ikke, hvad man spiser mellem jul og nytår, men hvad man spiser mellem nytår og jul". Det svar tog jeg til mig.

Så jeg vil forsøge at holde mig fra sukkeret i min dagligdag, men give plads til det, når der er særlige anledninger. 


No comments:

Post a Comment