Monday, February 23, 2015

Når magien går af fødselsdagen

Vi bor langt fra familie, så det er ikke usædvanligt, at der bare er os, når der er fødselsdage. Sådan er det, og så har jeg til gengæld givet den hele armen, når det har været børnenes fødselsdage. Der har været fest for vennerne og herhjemme får den heller ikke for lidt.

Der pyntes op til om morgenen med flag, balloner og masser af gaver. Ja, jeg køber også ind hele året, så jeg er sikker på, at bordet bugner.

Dage før sætter vi os og snakker om, hvordan dagen skal forløbe, og hvad fødselaren ønsker af mad. Hjemmelavet kage eller købt, is, aftensmad og morgenmad. Alt i detaljer. Det gør det meget nemmere for mig, og fødselaren nyder at bestemme. 

I år bliver de 10 og 12. Den ældste er allerede ved at miste troen på magien selv om intet har ændret sig. Men som overblikket er kommet med alderen er det ikke længere noget særligt at opleve alle vores tiltag. Uanset hvad, håber jeg, hun stadig kan mærke dagen er særlig.

I morgen bliver den yngste 10 år. Hun meddelte i går, at vi burde være ekstra søde i dag, da det er hendes sidste dag i enkelt cifrerne. Fremover vil der kun være to cifrede fødselsdage og måske tre cifrede. Hvor mon det kommer fra, for matematik er bestemt ikke hende :-)

Jeg håber, hun fortsat vil tro på magiske fødselsdage lidt endnu. Jeg vil i hvertfald gøre mit.


No comments:

Post a Comment