Sunday, January 11, 2015

Parfumer

Dufte har altid været utrolig vigtig for mig. Jeg var ikke særlig gammel, før jeg havde en pæn samling og brugte hver dag tid på at vurdere, hvilket der fungerede for den dag.

Hvor er det sket meget siden. Markedet den gang bestod af ganske få og i dag er der ikke den kendis, som ikke har sin egen duft. Jeg er blevet ældre, har fået børn, er mere eller mindre allergisk overfor al kosmetik, men parfumerne holder jeg fast i.

I dag slog det mig, at det er længe siden, jeg har været bevidst om valget. Det skyldes flere ting, men nok mest, at jeg har fået spredt mine dufte rundt i huset. De fleste på badeværelset, et par stykker ved min seng og et par stykker på mit kontor. Men det skylder også, at jeg har samlet alle de små prøver, jeg har fået i tidens løb i min lille Helene Stockmarr skål, og så griber jeg bare en tilfældig og håber på det bedste. Det går som regel godt.

Hvilke dufte er det så jeg har. Her er nogle af dem:


Marc Jacobs - Daisy: Det var lige den duft, jeg havde savnet. Frisk og rar.

Issey Miyake - L'Eau d'Issey Eau de Parfum: Let og frisk, som næsten altid fungerer.

Boucheron: De kræver og begge jeg har er ved at være tomme. De skal genskaffes, men desværre tror jeg nok, at den ene er udgået

Chanel - Mademoiselle og Nr. 5. Klassikere, men som jeg sjældent er i humør til. De er for tunge.

Gucci - Gucci by Gucci. Favoritten. Den er tung på den gode måde

Jeg har flere, men nyeste er en af Zarko's Moleculer. Jeg er vild med duften, men den holder bare ikke. En time efter jeg har fået den på, kan jeg simpelthen ikke finde spor af den. Den ender jeg nok med at forære min store datter, da det så kunne være den perfekte "starter".

Betyder parfumer lige så meget for jer?






No comments:

Post a Comment