Wednesday, June 10, 2015

Snyd og kedelige opgaver

Lige om lidt får vi feriegæster, og vi glæder os så meget. Den sidste uge har vi haft travlt med at blive klar og det er vi så nu.

I dag stod jeg og lavede mad til et par dage, for at vi kan have det nemt og endte med en af de store, kedelige opvaske. Mens jeg fjernede den, så slog det mig, at jeg da vist altid har grebet den slags røvs.... opgaver lidt anderledes an end de fleste.

Når jeg har en af de dumme opvaske, så tricker jeg mig selv til, at jeg ikke behøver tage det hele på en gang, men at hvis nu jeg bare tager alle gryderne, så kan det andet vente. Altså starter jeg med vores glasgrydelåg, og når jeg nu er i gang med dem, så kommer de fine vinglas også med. Nu har jeg vandet og det er endnu ikke så beskidt og så kan jeg lige tage.... På den måde har jeg fået taget mange opvaske, hvor jeg i stedet for at løbe sur i det, føler en stor tilfredsstillelse bagefter.

Sådan klarer jeg også mine papirbunker. Sorterer dem op i nemt og svært. Så kommer alt det nemme væk. Så sorterer jeg den svære bunke op og finder andre nemme ting. Og sådan ender jeg så med de seje papirer, der kræver noget særligt, men da der kun er dem tilbage, så er det næsten overskueligt.

Det er noget pjat at narre sig selv - ikke? :-) Men det virker her.




No comments:

Post a Comment