Wednesday, December 4, 2013

HVAD! Allerede december!

Jeg ligger vandret.

Først var der Black Friday, så jagten gik på laptoppen til datteren, der får den som en forskudsjulegave. Udtrykket Black Friday stammer fra USA, hvor det er årets store udsalgsdag og dagen, hvor butikkerne forhåbentlig når det punkt, hvor de går fra rød til sort på årets bundlinie.

Så var det 1. december. Vi har en tradition med at pynte op aftenen før. Så kommer der nisser, rensdyr, stjerner, bånd osv. op. Der kommer også strømper op til børnene, chokoladekalendre (to da bedsteforældrene også vil være med) og endelig drillenisserne.

Elf on a shelf hørte vi om for et par år siden og nærig som jeg er, udvalgte jeg to af vores egne nisser til at lave ballade. Så hver nat gør de et eller andet. I nat havde de stablet bøtter op til skabet, hvor de havde spist af Nutellaen :-) Det er børnenes yndlingspart af december. Det har i øvrigt været rigtig godt med to fordi de så kan gøre ting sammen, så som at spille spil.

Cyber Monday fulgte. Det er den store udsalgsdag på nettet. Det blev dyrt!

Og så er jeg jo vild med konkurrencer og hold da op hvor har jeg haft travl. Jeg tror ikke jeg kan holde niveauet her i december, men forsøges, det skal det. Så må vi se om der bliver tid til klejner og pebernødder og hvad der nu ellers hører til vores jul :-)

No comments:

Post a Comment