Sunday, December 8, 2013

Pige weekend

I weekenden var jeg inviteret i sommerhus med en flok kvinder, som mødes hver anden torsdag til et glas vin. Man kommer hvis man kan, tager gerne venner med og bare nyder at komme ud. I weekenden tog inderkernen så i sommerhus, hvor der skulle hygges, shoppes og drikkes.

Jeg skulle med for første gang, men da jeg har haft temlig travlt, besluttede jeg mig for, at jeg først ville støde til lørdag eftermiddag. Det var der flere andre, der ville, mens hovedparten af de 10 kom fredag aften.

Det var hyggeligt at ses og åbne en flaske vin eller to, spise de forskellige lækkerier, der var bragt med og endelig tog vi ud og spise. Alt sammen helt fint. Lige indtil regningen skulle betales. Så blev der et stort skænderi om regningen skulle deles lige over eller alle betalte deres andel. Enden blev, at da vi kom tilbage til sommerhuset, tog tre af kvinderne deres ting og kørte! Regningen blev i øvrigt betalt af en og så afregnede vi i huset (hver betalte sit).

Det tog lidt tid for os tilbageværende, at komme til hægterne, men da det kom til stykket, var det nok ikke så meget pengene, det drejede sig om, men at en af kvinderne står over for en skilsmisse. Så et beløb på 50 kr. fik facaden til at krakelere. Der blev diskuteret venskab og hvad det er for en størrelse og så gik vi videre med et drikkespil.

Det var min første weekend med gruppen og værten undskyldte igen og igen, hvilket jeg synes er fjollet, for hun havde ingen indflydelse på aftenens forløb. Jeg har så svært ved at finde ud af, hvad jeg skal synes. Det er en supergruppe kvinder, der er der for hinanden. Nu er man så bare kommet til et punkt, hvor man ikke er enige om, hvad det vil sige. Jeg er nok meget god tilfreds med at være så meget på sidelinien, jeg ikke behøver tage standpunkt. Men jeg synes også det er en svær situation.

Gruppens næste møde er om en uge, men mon ikke det bliver aflyst pga. travlhed op til jul! Så fortsættelsen må vente. Men jeg har stadig lige stor respekt for gruppen, da jeg følte, at der stadig blev talt med respekt om kvinderne, der tog hjem, selv om det nemt havde kunnet blive en gang mudderkastning. Og desværre siger min erfaring, der næsten altid vil komme episoder som dette i en gruppe af kvinder. Hvad siger din?

No comments:

Post a Comment