Thursday, February 13, 2014

Fastelavnsboller

Jeg er ikke til kager, slik, osv, men fastelavnsboller! Dem kan jeg ikke få nok af. Jo mere creme, desto bedre. Det er godt, det er en sæsonvare, så jeg ikke fristes resten af året. Der kan jeg sagtens gå til bageren og bare nøjes med et lækkert grovbrød. Jeg har forsøgt at lave dem selv og har bare indset, at det ikke er det samme.

Til gengæld har jeg aldrig forstået svenskerne og deres semlor. Jeg husker stadig en veninde og jeg diskuterede fastelavnsboller og hvor gode de var og glædedes over at have fundet en "fælle", indtil det gik op for os, at hun snakkede om svenske og jeg om danske fastelavnsboller. Ingen af os forstod overhovedet den anden.

Det er mange år siden jeg har fået semlor, men efter Frk. Kræsen skrev om dem og kom med en af hendes flotte opskrifter på semlor har jeg ikke kunnet slippe tanken om at give dem en ny chance. Jeg kan ikke forestille mig, at jeg ændrer holdning, men det gør heller ikke noget. Så får familien også muligheden for at smage dem og give deres mening til kende.

No comments:

Post a Comment