Friday, September 5, 2014

Mor / datter

Min datter bliver stor og i år er hun startet i en klasse, hvor der er tradition for at eleverne om fredagen går til byen sammen og hygger. Det er især yoghurtis stedet og kaffestedet, som de går til.

Men lige pludselig slog det mig, at hun aldrig havde været på vores kaffested på egen hånd. Det er stedet, jeg mødes med veninden, men ikke hvor jeg har haft hende med. Jo, men så bare hvor jeg bestilte. I går gik vi sammen og så decifrerede vi valgmulighederne sammen. Der var mange.

Det kan godt være andre ikke synes, det er noget særligt. Men når man har en genert datter med et talehandicap, så er det meget stort, at se hende gå alene til skranken og bestille en drik selv. Bagefter sad vi i stedets gode lænestole og nød vores drikke, mens vi læste i hver vores bog.

I dag var så dagen og som hønemoren jeg er,  fik jeg det arrangeret, så jeg sad i samme stol på kaffestedet, da hun fik fri. Hun kom glad forbi med en is, så jeg måtte løbe efter hende. Hun klarer det bare så meget bedre end mig!

Jeg havde aldrig drømt om, at jeg ville være så beskyttende, men kan slet ikke lade være. Det er bare værst for hende!!!


No comments:

Post a Comment