Wednesday, December 11, 2013

Drillenisser

For et par år siden indførte vi drillenisser. Egentlig var det "elf on a shelf", men nærig som jeg er, valgte jeg to af de nisser, der allerede var en del af julepynten.

Det har været rigtig godt at have to og børnene jubler over, hvad nisserne nu finder på. Vi voksne stresser lidt over det, men pyt.

Vi har haft mange gode:

Træet kom tidligt og blev pyntet....med underbukser
Stablede skåle op til Nutellaen i skabet og spiste den med en ske
Tegnet med læbestift på spejlet
Talt pengene i sparebøssen
Farvet mælken grøn
Da cornflakes kassen blev åbnet var der coco pops i den
Sovet i hjemmeskoene
Pakket møbler ind i gavepapir
Tømt en æske lommetørklæder
Lavede hængekøje i mors BH

I morges overraskedes jeg dog. Vi havde glemt dem, så de lå (for en gangs skyld) på køkkenbordet. Straks mente børnene, at de måtte have forspist sig i resterne af risengrøden, vi fik i går. Ganske rigtigt. Da de fik checket, var gryden kun halvfyldt! Reddet på stregen.

Største problem ved nisserne er, at jeg truer med at smide nisserne ud, da jeg er træt af deres drillerier. Altså gemmer børnene nisserne væk for mig. Prøv at gå træt rundt ved midnat og lede efter nisser! Ikke sjovt!

1 comment: