Thursday, December 26, 2013

Efter jul

Det har været nogle dejlige juledage.

Vi havde som altid små, men mange julegaver. Nogle var fantastiske og overraskende, andre var ikke, og sådan er det med julegaver.

Vores piger købte for første gang gaver og det var imponerende, hvor meget omtanke de viste. De gav hinanden henholdsvis en musemåtte og en malebog. Os voksne fik også gode gaver. Jeg fik et tørklæde, en æske chokolade, en pose Lindt og et gavekort til Amazon.

Sjoveste gave var min til manden. Han fik en blok Callebout chokolade på 5 kg. Det er godt med kontakter, og han havde helt klart ikke forudset gaven. Den bliver hugget op og kommer i fryseren, og vi har chokolade i lang tid. Vi brugte lang tid på at komme op med opskrifter, hvor der indgår chokolade.

Mandelgaver havde vi to af og alligevel lykkedes det manden at finde begge mandler. Han gav hver af pigerne en, og de åbnede gaverne og byttede rundt og alle blev glade. Selv jeg, der endte med den julemus, der var en del af den ene mandelgave. Ellers ville jeg nok have været lidt mobset. Jeg er et konkurrencemenneske!

Jeg håber, I har en god jul og får mange af det, jeg kalder "små gode minder". Dem der nemt glemmes, men som er med til at gøre julen til den særlige tid, den er.


No comments:

Post a Comment