Monday, January 6, 2014

En skuffe af gangen

Jeg synes, vi har alt, alt for mange ting. Det er lige før jeg ikke har lyst til at åbne mine julegaver fordi det bare medfører vi får flere ting. Når jeg prøver at fortælle, mine ønsker er ugeblade og lakridser, ryster omgivelserne på hovedet og synes, det kan man ikke. Men jeg er så glad for at få ting, som der ikke skal findes plads til. En rulle økologisk marcipan var 2012s bedste gave.

Altså er jeg allerede startet på at komme videre i oprydningen i huset. I dag gennemgik jeg rodeskuffen i køkkenet. Den med meljævneren, æggedeleren, persillehakkeren osv. Ting jeg næsten aldrig bruger, men som jeg ikke kan undvære. Det var ikke så meget, som jeg håbede, der kom væk, men noget blev det. Bl.a. gjorde jeg op med mig selv at vi ikke behøver 8!!! par grydelapper. Nu er de tre sorteret fra og jeg vil prøve at finde ud af, om det ikke kan blive mindre endnu. Det er bare lidt svært, når det bl.a. includerer min afdøde fasters hæklede.

Brødkassen på køkkenbordet kommer også væk. Der er alligevel aldrig brød i, men resterne fra pigernes søndagsslik, proteinbarer, karsefrø, osv. Altså et sted, hvor de ting, vi ikke lige kan tage stilling til ender. Hvis den ikke er der, håber jeg, vi beslutter os på stedet.

No comments:

Post a Comment