Friday, January 31, 2014

The Gym!

Indrømmet. Jeg er overvægtig og har aldrig fundet en sport, jeg synes er sjov. Det har ikke afholdt mig fra at være medlem at et fitnesscenter og trofast kommet der 3-4 gange i ugen indtil jeg fik en stressfraktur på foden. Men jeg hadede at komme der og det havde intet med stedet at gøre, men at jeg bare kedede mig nok så meget, mens sveden drev af mig.

To år i træk har jeg haft en stressfraktur, så i år har jeg simpelthen valgt at fravælge at være medlem af et fitnesscenter. I stedet er jeg begyndt at gå. Meget korte gåture og med pauser, så snart min fod smerter i samråd med lægen. Det mest utrolige er, at det allerede har resulteret i et mindre vægttab og jeg nu gider motionere. Jeg ved godt, at min flappende armmuskler ikke har gavn af det, men der bruger jeg så vægte foran tv'et herhjemme.

Det er sådan en lettelse at have fundet en måde, jeg kan holde mig i form på, som ikke er en pestilens. Det vigtigste er næsten, at jeg kan mærke, at mit humør er blevet meget bedre. De daglige gåture og ikke have motionscenteret hængende som en konstant sort samvittighed har gjort underværker. Jeg er ikke afvisende for at jeg vil melde mig ind igen, men ikke i år :-)


No comments:

Post a Comment