Sunday, June 15, 2014

Lidt for smart

Da jeg var barn, var der kun tv sidst på dagen og børnetv var en 1/2 time. Så det så jeg. Nu kan mine børn konstant se tv, spille spil på spillekonsoler og pc og hvad ved jeg. Jeg synes, det er svært at finde ud af, hvad der er ok og hvad der ikke er.

Hos os er det blevet meget til, at børnene  næsten ikke rører noget af det i løbet af ugen, men til gengæld får lov til en del fredag aften og i weekenden. Men vi har også dummet os.

Typisk er familien oppe omkring kl. 7, så vi fortalte ungener, at de måtte spille fra de vågnede til morgenmaden, som plejer at være kl. 8. HA. Første lørdag var den ældste oppe før 5 og syntes, det var da det bedste, der var sket her. Så måtte vi lige revidere reglen til at det er fra kl. 7. :-)

Jeg savner vores hyggetid i sengen om morgenen, hvor vi alle samledes, men samtidig gør det en masse for børnene, at de har garanteret tid til at spille i weekenden. Selv om det yngste, der har et ualmindelig godt sovehjerte, af og til ender mopset, fordi hun sov "over".

Et lille ps. I går var jeg træt tidligt, men da jeg ikke kan sove mange timer af gangen, vil jeg helst ikke for tidligt i seng. Så er det jeg sidder ved pc'en og finder musik, især den nostalgiske slags. I går endte jeg med at gå i seng tidligt, da jeg fandt, jeg sad og så dette, fordi jeg lige skulle høre titelsangen, men blev så hængende..... pinligt, ikke?


No comments:

Post a Comment