Friday, September 19, 2014

Gamle øjne og læsefejl

Mens børnene var små blev det ikke til det store med makeup. Da jeg endelig forsøgte igen, fandt jeg ud af, at jeg allergisk til alt og i stedet for flotte markerede øjne fik jeg røde hævede øjne. Nu har jeg så efter lang tids søgen fundet nogle produkter, der ser ud til at virke. Så skal jeg bare tilbage til vanen, men tror på det sker.

Ligeledes er mine øjne blevet gamle. Dvs. at jeg nu kan vælge at have briller på og jeg kan se langt eller tage dem af og så være i stand til at læse. De der dobbeltglas er jeg slet ikke klar til, men finder at mine briller oftest findes i håret....

Nå, men en fordel ved at få gamle øjne er så også at jeg ofte læser forkert. Det bilder jeg mig selv ind er grunden. Der er et par slemme:

Admiral Helene fulgte jeg i flere måneder på Instagram indtil jeg fandt ud af, at hun slet ikke var admiral. "Kun" Amirahelene.

Bloggen Ibbyheart oversatte jeg hurtigt til at være Ib by heart og så var manden jo dømt til at hedde Ib. Det tog meget lang tid at finde ud af at hvorfor hun omtalte Jan mere end usynlige Ib. Inden da havde jeg lavet gode historier i mit hoved :-)

I dag var det så Christina Melchiors facebookside, der gav en griner. For hun skrev om ko-dage i Magasin og omgående tænkte jeg på Karoline, ymer, mælk og køkkentern indtil jeg læste en gang til og fandt ud af det var codage.

Mine gamle øjne gør mit liv lidt sjovere. I hvert fald når jeg læser.......

#amirahelene 

#ibbyheart

#christinamelchior

2 comments:

  1. Ja, blogs og instagram kan virkelig bevirke mange grin, jeg er også vild med alle tre af de damer :D

    - Anne

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeg finder, at de fleste blogs, jeg hænger ved, er dem med sjæl og grin :-)

      Delete