Sunday, October 20, 2013

Indkøb med datteren

Min 10 årige datter vokser alt for hurtigt, så her efter sommerferien fik hun valget, om vi skulle købe nye bukser eller tage noget af hende ben. Hun valgte det sidste, og det fortæller lidt om hendes manglende shoppegen. Vi har derfor også i lang tid klaret os med genbrug og no name mærker, som jeg kalder dem.

I dag slæbte jeg hende så med i en sportbutik og det var godt. Jeg bestemte mig til at ignorere alt der havde med tal at gøre og bare lade hende bestemme. Hun strålede, da hun kom ud med 3 par yoga bukser, en t-shirt og en sweatshirt. Hun gik selv i prøverummet og prøvede alt og checkede farver og længde. Jeg er så stolt over, hvor godt hun gjorde det.

I forhold til hvor glad hun er for hendes nye tøj, hvor afslappende det var for mig, at jeg ikke bestemte noget som helst og at det økonomisk også var fornuftigt, er det helt klart noget, jeg vil gøre fremover.

Kedelige basisting vil jeg nok stadig stå for, så længe hun ikke er interesseret, men resten bliver hendes valg. Det er bedre for mig og meget bedre for hende. :-)

No comments:

Post a Comment