Tuesday, October 15, 2013

Kogebøger, opskrifter osv.

I mange år slæbte jeg kogebøger med hjem, men nej, jeg er ikke den store kok. Alt der tager over 30 minutter, synes at være for lang tid. Jeg kan stadig falde i svime over flotte madbøger, men jeg fik en stor aha oplevelse, engang jeg stod i en butik og savlede over kogebøgerne. En ældre dame stod ved siden af mig og kiggede på bøgerne og så mig og sagde "jeg mangler ikke flere kogebøger - jeg mangler en kok". Hvor var jeg bare enig, og siden har jeg holdt mig mere i skindet, når jeg fristes af nye kogebøger.

Tro mig, jeg har prøvet at finde kokken frem i mig. Jeg finder en opskrift og siger, nu skal det være. Men et eller andet sted går det altid galt. Så mangler jeg lige en eller anden ting eller også blev jeg distraheret og fik målt forkert op og siger, der nok går alligevel. Det går også sommetider godt nok, men helt sikkert også det modsatte. Vi som familie overlever min manglende gejst i køkkenet, selv om jeg da ind i mellem får ondt af de andre familiemedlemmer. Heldigvis er børnenes livretter risengrød og pizza.

Nu har jeg så endnu en oprydning foran mig. Både at få ryddet op i de kogebøger jeg har, men jeg har også en alenlang bookmark liste, over opskrifter jeg er faldet over. Jeg vil prøve at være realistisk og finde ud af, hvilke jeg virkelig tror bliver til noget og ellers give slip. Men det bliver svært.

No comments:

Post a Comment