Wednesday, October 9, 2013

Nattens stilhed

Jeg var A menneske, men så fik jeg børn og nu er jeg den sidste, der går i seng.

Et helt stille hus, hvor der ikke er nogen, der vil komme at forstyrre, er simpelthen lykken for mig. At sidde her ved min pc og have tv som stille baggrundslarm er simpelthen noget af det bedste jeg ved. Som det bliver senere og senere på natten bliver der skruet ned for tv og til sidst slukket og så er det bare køleskabets brummen, jeg hører. Måske en seng der knirker i ny og næ, når nogen vender sig i søvne, men alt sammen lyde, som er alt for sagte til at blive registreret om dagen.

Jeg tror også det er derfor, jeg ikke længere får læst så meget. For når jeg forsøger, at gå i seng med en bog, så falder jeg blot i søvn og vågner alt for tidligt næste morgen. Pyt, for jeg har fået natten i stedet for.

No comments:

Post a Comment