Friday, October 4, 2013

Nyhedsjunkie!

Jeg synes ordet nyhedsjunkie er et underligt udtryk, men kan nok betegne mig selv som sådan. Jeg har links til de første 15 websider med nyheder og er inde på siderne dagligt. Men noget der irriterer mig i de danske er, at det er BT og Ekstra Bladet, der er hurtigst til at opdatere deres hjemmesider, når der sker noget.

Hvorfor irriteret. Jo, for som kvinde, føler jeg, at jeg burde boykotte de to aviser. Deres sprog er nedladende overfor kvinder. Deres billedbeskæringer er ikke bedre. Jeg forstår godt, at overskrifterne bruges til at lokke mig til at klikke på linket, men helt ærlig. Behøver man vælge at forsidebilledet viser brystpartiet og ikke andet, og når man så går bagved, ser man personen.

Næste gang du kommer forbi en af de to aviser, så prøv at se hvor mange af overskrifterne vill passe til begge køn. Mændene er stærke  og rige og kvinderne er smukke og sexede. Suk. Tænk at vi ikke er længere.

No comments:

Post a Comment