Tuesday, February 25, 2014

Fødselsdage

Begge døtre fylder år i februar, som jeg føler, har været en lang fejring. Især fordi begge fødselsdage er faldet på en mandag, så det er blevet til tre dages affærer. Jeg har pakket gaver ind, som var det jul og taget imod bestillinger fra hvert barn.

Af erfaring sætter jeg mig nu med fødselsdagsbarnet noget tid før og snakker igennem, hvilken type fest, hvilken mad, hvilke venner og hvornår og det bliver skrevet ned og hængt på køleskabet. Det har reddet mig, når et barn mente noget andet havde været aftalt, at jeg har kunnet henvise til vores "kontrakt". Så har barnet det sort på hvidt, at det blev præcist som de gerne ville.

I denne weekend startede vi ud med et party i en neglesalon, hvor fødselsdagsbarnet og 5 af hendes veninder fik en manicure og lærte at lave negleart. Om aftenen havde hun en veninde med hjemme til slumberparty. Der var stor jubel over at få pandekager med is og frugt til morgenmad. Også selv om det var selvvalgt. Hun troede nok ikke, vi ville opfylde ønsket.

Mandag nåede vi så til den rigtige fødselsdag. Det store morgenbord med gaver inden vi alle skulle ud af døren og om aftenen var det heldigvis nemt med pizza og iskage foran en film. Det bedste var at se datteren, der bare strålede og stadig synes, det er magisk at fylde år.

No comments:

Post a Comment