Friday, February 28, 2014

5 sække tøj

Var hvad jeg fik sorteret fra, da jeg gennemgik mit tøj. Ja, jeg har stadig tøj, selv om det næsten er pinligt at indrømme. Men jeg har aldrig smidt tøj ud, så der var tøj tilbage fra mine teenage år. 80er fester kan bare komme an for jeg havde det originale tøj, tørklæder til håret og plastikøreringe :-)

Det gjorde lidt ondt at putte dem ind i bilen, alle 5 propfyldte sorte sække og køre hjemmefra. Men her kommer så det fantastiske.

Jeg mødtes med en veninde, hvis familie har det meget svært økonomisk. TV er skåret væk, telefonerne er nu blot en mobil med taletidskort, tøj købes i genbrug og aktiviteter til børnene er begrænset. Hun fik det hele og senere fik jeg den sødeste mail. Det var bedre end jul og fødselsdag, og hun havde fundet så meget, hun kunne bruge. Resten giver hun til genbrug. Det er så dejligt at vide, at jeg har hjulpet hende, men også mig kasserede tøj, hvor der var meget fejlkøb, der aldrig har været brugt, nu gør gavn. Stort smil hos mig og motivation til at fortsætte oprydningen.

Det minder mig om et portræt jeg så af skuespilleren Dixie Carter. Hun lavede bl.a. standup og en af hendes gode var, at hun og manden var blevet enige om, at når der kom et stykke tøj ind, skulle et stykke ud. Det fungerede fantastisk. "Nu har jeg 1,5 garderobe med tøj, mens min mand brokker sig over at være nede på 1/2". Den har jeg hygget mig en del over.

No comments:

Post a Comment