Friday, January 10, 2014

At have piger

Jeg har to piger. Begge skønne, smukke, smarte, frække, sjove og sådan fyldte jeg lige en hel post.

Men jeg synes det er svært. Den ældste er blevet ti og er tæt på at være lige så høj som mig. Hun er begyndt at få former og lige pludselig er det tid til at finde ud af, hvad hun ved og ikke ved om kroppen og børn og menses osv.

Blomsten og bien har jeg forsøgt et par gange og hver gang har der ikke været nogen interesse. Så forsøgte jeg igen forleden og da rødmede hun og sagde, at vidste hun godt. Da jeg så spurgte hvordan babyen bliver lavet, startede hun med at sige mand og kvinde ... og rødmede stort og sagde det var ulækkert. Længere kom vi så ikke den dag :-)

Det er et år siden, hun læste en bog om menses og kom og spurgte, så det er nogenlunde klaret. Jeg håber, det ikke bliver alt for hurtigt det sker.

Jeg havde aldrig drømt om, at det ville være svært, men jeg tror, det bunder i, at jeg ikke ved, hvor hendes verden er mht. hendes krop. Samtidig husker jeg også, at da jeg havde hendes alder, havde jeg absolut ikke noget forhold til emnerne eller min krop. Jeg tror bare, jeg skal tage det med ro og tro på, vi nok finder ud af det.

No comments:

Post a Comment