Wednesday, January 1, 2014

Pinligt og glæde

Generelt er jeg ret stolt af vores indkøb, når jeg fylder indkøbsvognen. Masser af friske grøntsager og frugter, kød og mejeriprodukter og endelig brød. Meget andet bliver der sjældent købt. Men lige inden lukketid før jul købte jeg ind til at gøre juletiden nem.

Der blev købt pappizzaer (mange), der blev købt nogle julegodter og der blev købt sodavand. Og så var det så lige dagen hvor børnenens idrætslærer også købte ind. Suk. Jeg ved godt, jeg skal være ligeglad, men jeg kunne altså godt have brugt, at det var alle andre dage, der blev kigget på mine indkøb.

Få minutter før lukketid stod jeg i køen. Jeg kiggede på kassedamen, der så træt ud, hvilket jo ikke kunne undre og lige der tog jeg en beslutning. Jeg betalte for mine varer og købte så en lille æske chokolade bagefter. Jeg gav kassedamen både chokolade og kvittering og ønskede glædelig jul, inden jeg spurtede ud af butikken. Hun så bare så overrasket og glad ud og hele julen har jeg tænkt på, at det vil jeg gøre mere. Den glæde det gav mig, var bare megastor.

Nytår forløb r...sygt. Min mand arbejder meget lige i de dage, så jeg ender som barnepige. Jeg har lovet mig selv, at nu hvor børnene er ældre, vil jeg arrangere noget næste år. Det er simpelthen for kedeligt at være reduceret til barnepige nytårsaften.

Rigtig godt nytår derude. Jeg håber, I kom godt ind i det nye år.

2 comments:

  1. Ih, hvor er du sød,det vil jeg også gøre) Jeg køber altid julegaver, påskeæg, og før skoleferiegaver til mine børns klasselærer og en bakke med småkager til pædagogerne i sfo-en. Det er dejligt at se dem blive glade og de gør et fantastisk stykke arbejde allesammen - ungerne er stolte når de aflevere gaverne med de kort de selv har skrevet:)

    ReplyDelete
  2. Tak skal du have og i lige måde. Jeg kan sagtens følge dig, da vi de sidste 10 år har delt pebernødder ud i nabolaget og lærere og hvem vi ellers har lyst til får en lille pose. Det gør os glade. Det sjove er, at efter vi startede, er flere naboer også begyndt. Nogle er hjemmebagt og andre er købe, men det er jo egentlig underordnet. Det er netop tanken, der tæller.

    I år har været et år, hvor der har været mere fokus på mennesker, som gjorde noget for ukendte. Det er noget, jeg har praktiseret i mange år. Rigtige gaver er jeg elendig til og ender ofte med at købe det forkerte i det forkerte prisleje. Måske er det derfor de uventede gaver betyder så meget for mig. Samtidig synes jeg også, der er noget ganske fantastisk ved at modtage en gave, der er givet uden forventninger.

    Jeg har ikke noget nytårsfortsæt, men jeg har lovet mig selv, at når jeg køber ind næste jul, vil jeg have chokoladebarer med i tasken og overraske med. Så bliver der lidt ekstra jul i mit hjerte.

    ReplyDelete