Thursday, November 27, 2014

Black Friday

Bastabum.dk har en fin liste over Black Friday tilbud, og jeg har siddet og skimmet nogen af dem.

Så kom jeg lige pludselig til at kigge rigtigt, da jeg kiggede på tøjsiderne.

Der har det sidste års tid været meget fokus på Lego, og den kønsopdeling, der er i deres serier. Især når man kigger tilbage i tiden, er det som om der er tilbageskridt.

Da jeg så i nat sad og kiggede på tøjsiderne, slog det mig, at inden jeg overhovedet når at se tøjet, har jeg skullet vælge køn. Min datter vil gerne have blåt tøj. Hvorfor skal jeg gå på drengesiderne for at få tøj til hende i hendes yndlingsfarve. Ligeledes er der en tendens til at der er blomster og hjerter på pigernes tøj og sportsmotiver og helte på drengenes.

OK - jeg overgiver mig. Jeg er ellers ikke meget for at udlevere sider, men siden, der fik mig til at stoppe op var Racoon Outdoor. Det første jeg ser på siden er et pink og et orange regnsæt. Jeg kan læse mig til, at det pink er til piger og det orange til drenge. Min yndlingsfarve er orange. Hvorfor skal siderne overhovedet fortælle os, om det er til drenge eller piger. Jeg ville foretrække, jeg kunne vælge farve og hvad slags tøj. Jeg synes, det bliver fantasiforladt, når tøjet i den grad specificeres til kønnene. Måske en grund til at jeg altid har holdt af Benetton.

No comments:

Post a Comment