Monday, November 17, 2014

Med mor på bar

Lørdag tog jeg på tøsetur med min datter. Vi gik og gik og nød bare byens stemning og gik steder, vi ikke plejer og var i butikker, vi ikke kendte.

Vi kom forbi en bager med en lækker kage, så den fik min datter. Frokost var thai, og der priser jeg mig lykkelig for, at nok kan mine børn være kræsne, men de har også lært, at man altid kan finde noget på et hvilket som helst menukort, som bliver godt. Min datter har lært, at man bare beder om at ditten og datten bliver taget væk og så bliver det lige som hun gerne vil.

Det var i øvrigt en veninde, der lærte mig, at et menukort ikke er statisk. Jeg har været med hende og inden jeg så mig om, har hun fået bestilt en ret, man aldrig ville kunne genkende fra menukortet. Må jeg få grøntsager i stedet for ris og kan jeg få sovsen ved siden af? Er det muligt at få grillet kylling i stedet for paneret? Det burde jeg have sagt mig selv man kunne, men nu ved jeg det og bruger det ofte.

Nå, tilbage til byturen. Der var ingen tid på, så da vores ben blev trætte, slæbte jeg hende med på bar og fik en drink. Hun fik vand :-)

Hjemme igen syntes hun, det bedste havde været, at være på bar med mor. Tilmed overhørte jeg hende fortælle en veninde: "Mor gik på bar og så var jeg nødt til at gå med. Hun fik en fancy drink og jeg fik bare vand".

Jeg prøver at overbevise mig selv om, at det var så stort for hende, fordi det er første gang, hun har prøvet på det. Så håber jeg på, at omgivelserne kan regne det ud :-)

No comments:

Post a Comment