Tuesday, April 7, 2015

Morgengave

Smykker er slet ikke mig. Jeg kan ikke finde ud af at skifte, så i stedet har jeg nogle ganske få, som jeg så bruger konstant.

Da min mand og jeg blev forlovet, var vi ude og kigge på ring sammen, og mit valg blev uden sten. Aftalen var så, at i stedet for en vielsesring, skulle jeg få en sten i ringen. Da vi 2 1/2 år senere stod overfor det, fandt jeg, at en sten ville være forkert i ringen. I stedet for valgte jeg at få en diamant i en halskæde.

Det valg har jeg altid været glad for, men da vi fik to døtre, som begge altid har beundret min lille sten meget, så har jeg altid haft det lidt dårligt med, at det ville være eneste smykke, jeg har at give dem i fremtiden. Derfor har jeg længe overvejet at få en "tvillinge" sten i min kæde. Men det er ikke blevet til noget.

Min bedste veninde købte en kæde med en diamant, som det første, da hun endelig blev uddannet og begyndte at tjene penge. Den kom hun forleden og gav mig, da hun ikke har brugt den længe og siden har fået langt flottere smykker. Den er næsten magen til min, så når jeg har fået skiftet fatningen til samme som min, kommer den i kæden til den anden. Tænk at jeg så både bærer en lille del af min kæreste veninde samtidig med at de to sten symboliserer mine børn.

Guldmageren må gerne snart ringe!


No comments:

Post a Comment