Sunday, March 2, 2014

Børn og sandheder

Min yngste har altid været meget opmærksom på udseendet af sig selv og omgivelser. Vi sad bl.a. på et pizzaria, hvor tv'et kørte i baggrunden og ingen af os kiggede, troede jeg. Men hun kunne fortælle, at manden og kvinden i tv-køkkenet var gift, for "damen havde 3 ringe og 2 armbånd på". Det ville jeg aldrig have set.

Det var også hende, der som helt lille altid checkede hendes tæer for rester fra strømperne og også på os voksne. Når hun så, vi havde bare tæer, satte hun sig ned og skilte hårdhændet tæerne fra hinanden og fjernede hvad der end måtte være, mens hun spurgte, om det ikke var rart. Det var svært at sige, at det både gjorde ondt og kildede på samme tid, så vi sagde troligt ja og bad hende vaske hænder :-)

Jeg har sart hud og bl.a. døjer jeg med tør hovedbund for tiden og tør derfor ikke farve mit hår. Det er dumt, da jeg sidst fik en hidsig rød farve, som ikke er skyllet helt ud og overgangen tydelig, men jeg tør simpelthen ikke gøre noget, før huden får det bedre. Datterens kommentar forleden, da hun legede frisør med mit hår var: "Whaooo! Du har masser og masser af grå hår". En dag skal jeg have snakket med hende endnu en gang om hvad man bør sige og ikke mindst ikke sige.

No comments:

Post a Comment