Friday, October 31, 2014

Mine børns efterår

Da jeg voksede op, syntes jeg efteråret var rædsom. Dagslyset, der blev mindre og mindre af og temperaturer, der bare faldt, var slet ikke mig. Til med var eneste afbræk efteråsferien, da alle heligdage lå de første seks måneder af året.

Mine børn elsker efteråret.

  • Vi tager ud og plukker æbler og laver æbletærte. Noget vi alle kan være med til.
  • Vi går til Halloween fest og klæder os ud. Især det at få lov til at lægge makeup er stort for pigerne
  • Vi skærer græskar ...... normalt. Men nok ikke i år og det er helt fint.
  • Vi river blade i haven og hopper i bladbunker
  • Vi ser film og læster bøger sammen








Jeg synes det viser, at ens oplevelse af en tid bestemmes utrolig meget af, hvilken tilgang man har til det. Jeg prøver ihærdigt at minde mig selv og familien om, at det meste vi foretager os ikke handler om målet, men rejsen derhen :-)

Rigtig god weekend.





2 comments:

  1. Det er altså også hyggeligt med efterår, at nyde efterårsæbler og lave græskarlygte går aldrig af mode - heller ikke selvom, man er voksen :D

    - Anne

    ReplyDelete
  2. Hvor sjovt. For netop i weekenden gik det op for børnene, at vi ikke havde skåret græskar i år, men de fandt også ud af, at de ikke gad i år. Til gengæld har jeg så gået og kigget en del på de to græskar på vores trappesten. En dag, hvor jeg har huset for mig selv, kan det være jeg gør det :-) Første gang jeg prøver at lave et græskar helt for mig selv :-)

    ReplyDelete